بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِِ اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ


 

افترا بستن عایشه به پیامبر اکرم(ص) قسمت اول

 دسته بندی : شیعه یا سنی
    80 views بازدید

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«وَمَن یَکْسِبْ خَطِیئَةً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا»

(و هر کس خطا یا گناهی از او سر زند و تهمت بهدیگری بندد مرتکب بهتان و گناه بزرگ آشکاری شده است./ سوره ی نسا۱۱۲)

      مقام و منزلت پیامبر بزرگ اسلام ، مایه ی فخر بشریّت و انسانیّت ، حضرت محمّد مصطفی در نزد پروردگار چنان ارزنده و بلند مرتبه است که عالمیان و قدیسیان حسرت چنین مقامی را دارند پیامبری که وجودش رحمتی است برای عالمیان .رحمة للعالمین ، نه تنها برای انسان ها بلکه حیوانات نیز از این نعمت بهره مند می باشند .پیامبری که  گفتارش  گزافه نیست و رفتارش بر پایه ی اعتدال(لا ینطق عن الهوی)، نامش در میان مردم امین و در نزد پروردگار حبیب. ایشان کسی هستند که از کودکی به هیچ بتی سر فرود نیاوردند و از تمام رجس و نجاست بدور می باشد  و برتر مومنین ، قانتین، صادقین ، مسلمین، صابرین، اکمل الاکملین، لنگر زمین و زمان، اشرف انبیا ، وارث علوم انبیا، ختم الانبیا کسی نیست جز محمّد مصطفی (ص)میباشد و… .

     اگر به ایّام جاهلیّت روی بر گردانیم و در آن مورد بیأندیشیم خواهیم یافت مردمانی پست و بدور از انسانیّت که بیشترشان بت پرستانی بودند گمراه و حیوان.آنها به گونیای با اعمال حیوانی انس گرفته بودند به طوری که دخترانشان را زنده زنده دفن می کردند. علم ودانش جایش را به کارهای لهو لعب و بیهوده داده بود و تعجّبش اینجا است که به این اعمال افتخار و مباهات می کردند. این اعمال پست به گونه ای خشم و غضب خدا را برانگیخته بود که چیزی باقی نمانده بود که جهان نابود شود ، چیزی باقی نمانده بود که زمین جماعت را ببلعد یا دوزخ با آتش قهرش همه را بسوزاند یا همه یکباره مسخ شوند و به شکل خوک درآیند امّا در نهایت خداوند لطفی بر این جماعت نشان داد و پیامبری از نسل ابراهیم خلیل الله مبعوث کرد. پیامبر خدا آن جماعت را از تاریکی های جهالت و گمراهی به روشنایی هدایت آورد. نادانیشان را به دانایی ، حماقتشان را به عقل و دانایی و فقرشان را به غنا و بی نیازی ، ذلّتشان و خواریشان را به عزّت و خرابی ها را به آبادی تبدیل کرد. خلاصه اینکه پیامبری اُمّی و درس نخوانده را از بین خود آنها به پیامبری مبعوث فرمود تا نشانه های خدا را بر آنها بخواند .

(هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ سوره ی جمعه/۲)

       امّا در این میان بعضی از اصحاب و کسان نزدیک به پیامبر به علّت تعصّبی که در دل داشته اند به خاطر خوب جلوه دادن خود شخصیّت بی مثال پیامبر را خرد و کوچک می کردند یکی از این افراد عایشه دختر ابوبکر است که بعد پیامبر جسارت های جبران ناپذیر به مقام شامخ  ایشان برده اند به طوری که  کار هر کسی نیست که این بی ادبی ها این توهین ها این افترا ها و دروغها را  به پیامبر خدا(ص)  نسبت دهد  چراکه این سخنان نه در منطق ذهن انسان و نه در رفتارش  میگنجد. این سخنان از شخصی بر می آید که از پیامبر کینه ای به دل داشته باشد یا در واقع کافر و زندیق باشد. ما اسنادی را که درآنها ، این جسارت های عایشه آمده ست یکی به یکی به شما نشان خواهیم داد امّا باید دانست که این اسناد بخشی از مدارک موجود از کفریّات عایشه است.اما قبل از هر چیز مدرکی از بخاری را به شما به نمایش گذاشته ایم که این مطلب را میرساند که هر کسی بخواهد به پیامبر افترا یا دروغ ببندد اهل جهنّم و آتش است.

بخاری در کتاب العلم حدیث۱۰۶ اینگونه از زبان مبارک علی(ع)  آورده است که پیامبر فرمودند  هرکسی به من دروغ ببندد ، جایگاه آن شخص آتش میباشد.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/1.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/2.jpg

حال ما می خواهیم این مطلب را به شما عزیزان برسانیم که عایشه به پیامبر (ص) افترا بسته و دروغانی گفته است.این مطالب را ما به چندین دسته تقسیم کرده ایم که مورد رضایت باشد.

 ۱-بر خورد دو ختنگاه موجب غسل کردن میشود.

   اوّلین مطلبی که می خواهیم بررسی کنیم یکی از هرزه گویی های عایشه است که با کمال بی ادبی و جسارت این مطلب را در میان عام گفته است که عایشه میگوید هر گاه دو ختنگاه به هم برخورد کند بر انسان واجب میشود که غسل کند ، تازه در بعد نیز می گوید: من با پیامبر این کار را کردم و باهم غسل کردیم . که این مطلب دیگر نهایت بی ادبی به ساحت مقدّس پیامبر بزرگ اسلام (ص) میباشد. و در زیر اسناد این مطلب که در دست داریم را به نمایش می گذاریم. صحیح ابن حبان یکی از محدّثین و علمای اهل سنّت بکریّه تین مطلب راروایت کرده است گذاشته ایم.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/3.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/4.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/5.jpg

ونیز این مطلب در سنن ابن ماجه وارد شده است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/6.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/7.jpg

و در کتاب سنن ترمذی نیز این مطلب  وارد شده است.

 http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/8.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/9.jpg

    در سندی دیگر از احمدبن حمبل که او نیز این مطلب را در مسندش وارد کرده است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/10.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/11.jpg

    خوب این مطلب بر شما عیان شد و امیدواریم که ثابت نیز شود چرا که سخن ، سخن اهل سنّت است و هیچ دخالتی بر آن نشده است.

  ۲-غسل کردن عایشه با پیامبر در یک ظرف.

  دومین مطلب نیز یکی از بی شرمی های این زن است که نیازمند بررسی و دقت نظر را دارد چرا که این عقل انسان است که حق را برای نفس عیان و آشکار میکند نه زور و قدرت بازو .دومین مطلب باز مطلبی قبیح هم از نظر شرع و اسلام و هم از نظر بشریّت و انسانیّت . مطلب اینگونه است که عایشه می گوید من با پیامبر اکرم (ص) در یک ظرف غسل میکردیم زمانی که ما هر دو جنب بودیم .حال بپردازیم به اسناد موجوده در کتب اهل سنّت بکریّه.

   این مطلب در چندین جا با اسناد معتبر آمده است که صورت های مختلفی نیز دارد ، از جمله محدّثین که این مطلب را آورده اند ابن حبّان است که در صحیح خود ،جلد دوم(۲) وارد کرده است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/12.jpg

دومین شخص ابی داود است که در سننش آورده است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/13.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/14.jpg

این مطلب باز در کتاب سنن نسایی آمده استکه به شکل زیر است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/15.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/16.jpg

   و باز این مطلب  را ابن حنبل در مسندش وارد کرده است .

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/17.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/18.jpg

و باز این مطلب در جلد۴۱همین کتاب به شکلی دگر وارد شده است

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/19.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/20.jpg

وباز در این کتاب جلد ۴۲ به شکلی دیگر وارد شده است که  عایشه میگوید: من و پیامبر باهم از یک ظرف غسل میکردیم به طوری که آب نجس نمی شد.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/21.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/22.jpg

۳- عایشه می گوید: من در حالی که حایض بودم پیامبر سرش را در حجر من قرار میداد و قرآن می خواند.

   این مطلب نیز که سومین مورد بررسی ما است یکی دیگر از گزافه های این زن می باشد .حال به اسناد در دسترس این مطلب بپردزایم.

      یکی از اسناد دردسترس در این مورد از سنن ابی داود است که به شکل زیر است.(این مطلب در جلد ۱ این کتاب آمده است.)

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/23.jpg

   این مطلب در کتاب مسند احمد بن حنبل آمده است که به این شرح است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/24.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/25.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/eftera%20bastan%20ayeshe%20be%20payambar-s-/26.jpg

پایان قسمت اول.

  این مقالات توسط گروه تحقیقاتی اولی الامر تهیه شده است.

می توانید سوالات خود را درمورد این مقاله در  تاپیک  بپرسید.

دانلود فایل متنی : لینک دانلود

 والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته




ارسال نظر




*