بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِِ اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ


 

بدعت گذاری عمر بن خطاب در احکام الهی و سنت پیامبر اکرم(ص)

 دسته بندی : شیعه یا سنی
    157 views بازدید

بِسـمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيم

اَطیعوا اللهَ وَ اطیعوا الرَّسول وَ اولیِ الامرِ مِنکُم

 

بدعت گذاری عمر بن خطاب در احکام الهی و سنت پیامبر اکرم(ص)

با عنايت پروردگار منّان مطالبي را جمع آوري كرديم كه بخشي از اعمال و كردار غير اسلامي يا به طور واضح ضد اسلامي را شامل مي باشد. تا قدمي براي اثبات اين مطلب برداريم كه عُمر لياقت جانشيني پيامبر و رهبري مسلمانان را ندارد.

جناب عُمر بن خطّاب رفتارها و بدعت هايي از خود جاي گذاشته اند كه اصلاً مناسبتي با مقام بشريّت ندارد و رفتارهايش همانگونه اي است كه مردمان قبل از بعثت پيامبر اكرم(ص) داشتند. خوب اين ها دلالت بر اين دارد كه اين شخص(عمربن خطّاب) مسلمان شدنش هم ظاهري بوده و هيچ كدام از احكام الهي و اسلامي را نمي پسنديد. کلام خدا و رسولش را زير پا ميگذاشت و از خود كردار و رفتاري نشان ميداد و ادّعا مي كرد كه اين همان سنّتي است كه اسلام از آن توقّع دارد و نيز رفتار عجم ها و غير عرب ها را نمي پسنديد و تعصّبي كه نسبت به آن ها داشت منجر مي شد كه اعمال آنها را بد بداند. حال ما با عجم ها چندان كاري نداريم با اينكه در آخر نيز براي شما عزيزان ثابت خواهيم كرد كه بغض و كينه ي اين شخص نسبت به عجم ها زياد بوده و ازآنها خوشش نمي آمد. كه بعدها به آن مناطق لشکركشي كرد و حتي به منابع علمي ايرانيان رحم نكرد و مردمانش را به عنوان برده به اسارت گرفت. اين مطلب در بعضي از كتب اهل سنّت آمده است كه يكي از اين كتب، العقبات است كه عُمر در آن به طور علني اظهار دارد كه نسبت به اعمال و كردار ايرانيان و يا عجم ها خيلي منفور هست. در اين كتاب مطلب ذكر شده به اين ترتيب است كه عُمربن خطاب به اطرافيانش مي گويد:

اين امّت هميشه كارش درست خواهد شد تا اينكه خانه هايشان را مثل خانه هاي عجم ها آباد نكنند و مانند آن ها سواركاري نكنند و همانند آنها لباس نپوشند و غذاي آنها را نخورند.

 

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/1.JPG

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/2.JPG

از اين مطلب چند نكته مي توان برداشت كرد كه عبارتند از اينكه:

۱-عمر كردار عجم ها را اسلامي ندانسته و نسبت به آن ها منفور بوده است. (امّا بايد گفت كه اين سخن عمر در واقع دروغ است چرا كه بيشتر آداب ايرانيان نيز مطابق اسلام بود.)

۲-عمر عجم ها را امّت پيامبر به شمار نمي آورد و آنها در چشم عمر اجنبي بودند.

۳- عمر خود نژاد پرست بود و نژاد عرب را برتر از همه مي دانست كه اين نيز بر خلاف قوانين اسلام و قرآن بوده است چرا كه خداوند متعال در قرآنش ميفرمايد:‍ « إنّ اكرمكم عندالله اتقاكم » ولي جناب عمر اين سخن را نمي پسندند يعني نسبت به اين آيه كافر مي شوند با اينكه خود را خليفه ي مسلمين مي داند.

۴- دشمني عمر به خاطر چاره انديشي نسبت به امّت اسلامي نبود بلكه اين دشمني شخصي بوده است .چرا كه اسلام همه را يكسان دانسته است و… .

امّا ببينيم اين شخص كه از رفتار اعاجم بدش مي آمد خود چگونه رفتار ميكرد. آيا رفتار و كردار او خدا پسندانه بود يا نه؟

البتّه بعضي از علماي بزرگ اهل سنّت براي اينكه اين عمل زشت عمر را بپوشانند روايت هاي دروغي از پيامبر آورده اند كه در آخر آن هارا خواهيم آورد و نه تنها بي لياقتي جناب عمر بن خطّاب نسبت به جانشيني پيامبر را ثابت خواهيم کرد بلكه كفر علماي اهل سنّت را نيز خواهيم در آورد.

امّا اعمال و رفتار عمر چه بود:

       پاك كردن يدي بعد از خوردن غذا

عمر بن خطّاب با اينكه از خود خليفه ي مسلمين بود ولي خود احكام و سنّت پيامبر را كه اهل سنّت نيز از آن دم ميزنند را زير پا مي گذاشت. اهل سنّت نبايد خود را اهل سنّت پيامبر بنامند، بلكه بايد خود را اهل سنّت عمري بنامند چون هر كاري كه آن ها انجام مي دهند را پيامبر انجام نمي داد. اين ها همگي به تقليد از عمر صورت مي گيرد و لاغير. امّا اين جناب عمر چگونه دستش را پاك مي كرد؟ در كتب اهل سنّت اينگونه نقل شده است كه عمر دست هايش را يا با كفشش پاك مي كرد ويا با كف پايش. حال بپردازيم به اسناد موجود نسبت به اين مطلب.

در كتاب طبقات الكبري ابن سعد اين مطلب درج شده است. ابن سعد در جلد سوم كتابش اين مطلب را آورده است كه به اين شكل است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/3.JPG

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/4.JPG

 

ترجمه ۱: عمر دستان خود را با كفشش پاك مي كرد و مي گفت كه دستمال هاي خاندان عمر كفش هايشان هستند.

ترجمه۱: سا يب بن يزيد ميگويد: من خيلي وقت ها با عمر بن خطّاب غذا مي خوردم، عمر نان و گوشت مي خورد بعد دست خود را مي آورد با پاي خود تميز مي كرد و مي گفت اين پاي من هم دستمال خود من است و هم دستمال خاندانم.

حال اين مطلب را متّقي هندي در كتابش، كنزالعمال نيز آورده است .در جلد ۱۲ اين كتاب او به اين طريق اين مطلب را آورده است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/5.JPG

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/6.JPG

ونيز اين مطلب در جلد ۲ كتاب المجالسه و جواهرالعلم نيز آمده است.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/7.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/8.jpg

 

خوب شما ببينيد و قضاوت كنيد. آيا پيامبر دستش را با پايش پاك ميكرد؟ جالب اينجا است كه به ديگران نيز اين را توصيه ميكردند كه بعد از غذا دستتان را با مقعدتان پاك كنيد اين مطلب نيز در همين جلد از كتاب كنزالعمّال آمده است

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/9.JPG

 

ترجمه: ثابت گفت : جارود مهمان عمر بن الخطاب بود ، وقتی غذا خورد گفت ای جاریه یک دستمال بیاور که دستهایم را پاک کنم ، عمر به او گفت : دستانت را با مقعد خود پاک کن یا اصلا پاک نکن

و نيز اين مطلب در كتاب المجالسه و جواهرالعم ،جلد ۲ نيز آمده است.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/10.jpg

 

منبع بيشتر: كتاب طبقات الكبري ابن سعد مجلد ۳، ص۲۹۶

خوب اين مطلب در حق عمر ثابت شد كه او از خود اين كردار را استخراج ميكرد. تا به حال نه پيامبر اين عمل را انجام داده بود و نه ديگري. پس يك دليل اين است كه عمر قصد بدعت گذاري داشت دليل ديگر نيز گفته شد ، عمر شستن دست را كار عجم ها ميدانست در حالي كه اين سنّت پيامبر است كه هم قبل از غذا خوردن و هم بعد از غذا خوردن دست ها را ميشويند. امّا اين شخصيّت اين اعمال را جايز ندانسته و از خود سنّتي به پا نهاده است كه اكثر سنّي ها اين سنّت را گرامي دانسته اند و استقبال ميكنند. ما به همين خاطر است كه مي گوييم اهل سنّت، ما شيعيان هستيم نه سنّي ها. پيامبر كي دستش را با كفشش تميز كرد و بعد از آن فرمودن كه كفش من دستمال من است؟ مگر صاحب شريعت پيامبر نيست ؟ پس چرا سنّت پيامبر را فراموش كرده دست به دامن آداب جاهليْت زده ايد؟ خوب بايد گفت كه اگر يك مسيحي يا يك يهودي يا از ساير اديان بخواهد اسلام بياورد حتماً در تناقض خواهد ماند. همانگونه كه ما شيعيان از رفتار اهل سنّت در تناقض مانده ايم كه آيا شما اهل سنت هستيد؟

چگونه تخلّي كردن عمر:

يكي از سنّت هاي خبيثي كه از عمر باقي مانده است، نوع تخلّي كردن عمر و‌آداب آن است. كه عمر خود چگونه تخلّي ميكرد خود يك بدبختي است كه از ناحيه ي او صادر شده است. حال اين بحث قابل شرح نيست حال سر اصل مطلب مي رويم.

از قرار معلوم عمر خود ايستاده بول ميكرد حتّي در مقابل پيامبر اكرم (ص) كه اين خود از نشانه هاي جهل عمر است. يعني قبلاً هم گفتيم كه اين جناب عمر اسلام آوردنش ظاهري بود چراكه اسلام به اين منظور آمد كه اخلاق دوران جاهليّت را از بين ببرد ولي اين جناب آمد و باز آنها را تجديد كرد و رواج بازار شد ميان مسلمانان. اسناد موجود در اين باره كه بر اين مطالب تصريح دارند عبارت اند از:

كتابي كه در آن اين مطلب آمده است كه عمر ايستاده بول ميكرد كتاب ابن ماجه است. البته در كتب زياد ديگر نيز از جمله صحاح ستّه اين مطلب وارد شده است ولي ما به عنوان نمونه ابن ماجه را انتخاب كرده ايم . در اين كتاب آمده است كه عمر در مقابل پيامبر اكرم (ص) بول كردند و ايشان نيز او را از اين كار منع كرد. برخي از اهل حديث عمري بر اين دلالت دارند كه اين روايت ضعيف مي باشد ولي چنين نبوده زيرا كه اولاً بعضي كتب بر ضعيف بودن اين مطلب دلالت نكرده اند و ثانياً اينكه اين عادت عمر بود كه ايستاده بول مي كرد چه در مقابل پيامبر اكرم (ص) باشد و چه در مقابل غير. اين عادت عمر بود.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/11.png

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/12.JPG

 

ترجمه: عمر مي گويد كه پيامبر ديد كه من ايستاده بول ميكنم، پس به من فرمود كه اي عمر ايستاده بول نكن. عمر مي گويد من ديگر ايستاده بول نكردم(اين سخن عمر دروغ است ،زيرا كه اسنادي هست كه عمر ايستاده بول ميكرد يعني بعد از پيامبر نيز عادتش بود.)

كتب زيادي اين مطلب را آورده است از جمله ميتوان گفت: سنن كبري بيهقي ،ج۱،كتاب طهارة-كتاب سنن ترمذي كتاب طهارة و….

امّا پيامبر چگونه تخلّي ميكردند؟ آيا العياذبالله ايشان نيز ايستاده بول ميكردند؟ خير در همين كتب شما از عايشه روايت است كه مي گويد من هيچ پيامبر را نديدم كه ايستاده بول كنند.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/13.png

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/14.bmp

 

امّا باز روايت است كه دلالت بر اين دارد كه عمر عادتش بود كه ايستاده بول ميكرد و اين را ترك نكرد.

در كتاب كنزالعمال جناب متقي هندي جلد۹ ،ص۵۱۹ اين مطلب وارد شده است

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/15.JPG

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/16.JPG

 

ترجمه: زيد بن وهب مي گويد كه: عمر را ديدم كه ايستاده بول مي كند و آنقدر خودش را چاپ كرد كه دلم برايش سوخت.

خوب اين از ايستاده بول كردن عمر كه ديديد متناقض با رفتار پيامبر اكرم (ص) بوده است حال بگوييد كه عمر اهل سنّت بوده است در حالي كه عمر اهل بدعت بوده و رفتارش متمايز با احكام الهي و سنّت نبوي بوده است.

   عمر چگونه بعد از تخلّي خودش را تميز ميكرد.

نوع استنجاء كردن عمر نيز با شريت پيامبر اكرم (ص) متمايز بوده است به طوري كه عمر از آب بدش مي آمد و هميشه با سنگ و كلوخ خودش را پاك مي كرد ويا خودش را به ديواري مي رساند و به وسيله ي ديوار خودش را پاك مي كرد

اين مطلب را ابن ابي شيبه در كتاب المصنّف خود ،ج۱ وارد كرده است كه به اين شكل است.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/17.JPG

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/18.JPG

 

ابن نمير ميگويد كه: عمر بن خطّاب وقتي كه ادرار ميكرد خيزخيز می دويد تا خودش را به يك ديوار يا يك سنگ برساند ولي از آب استفاده نميكرد(به نوعي بدش مي آمد)

اين مطلب در جلد ۹ كنزالعمال نيز آمده است كه به اين شكل است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/19.JPG

 

ترجمه: ابو ليلي ميگويد كه عمر آمد جلوي ما ادرار كرد بعد رفت آلت خود را به خاك ماليد تا خودش را تميز كند بعد گفت كه ما را اينگونه ياد داده اند(دروغ مي گويد زيرا كه پيامبر او را از اين مطلب منع كرد)

در همين جلد از اين كتا باز نيز مطلبي در همان موضوع به شكلي ديگر وارد شده است كه به آن نيز به اين شكل است.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/20.JPG

 

ترجمه :عمربن خطّاب وقتي كه بول ميكرد شرمگاهش را به سنگ و يا چيز ديگري مي ماليد بعد وقتي كه وضو ميگرفت آب نمي زد به شرمگاهش.

خوب اين از عمر ،امّا پيامبر چگونه بودند.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/21.bmp

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/22.JPG

 

ترجمه: انس بن مالك مي گويد وقتي كه پيامبر وارد محل تخلّي مي شد ظرف آبي را حمل ميكرد و غلامش نيز همراهش همين طور و با آب استنجاء ميكرد.

خداوند متعال نيز افرادي كه پاكيزه هستند را دوست دارد .كه در اين باره چندين آيه وارد شده است كه قرآن مي فرمايد (إن الله يحب المطهرين) در زير يكي از اين آيات محدثين اهل سنّت از قول نبيّ اكرم(ص) وارد كرده اند كه آيه خطاب دارد به آن هايي كه با آب استنجاء مي كنند . آن آيه ي ۱۰۸ سوره ي توبه است كه بيشتر مفسّرين اهل سنّت بر اين مطلب دلالت دارند. به عنوان نمونه در تفسير القراّن العظيم اين مطلب آمده است.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/23.JPG

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/24.bmp

 

در كتب روايي ديگر نيز همانند سنن ابي داود اين مطلب آمده است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/25.JPG

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/26.JPG

 

 

از اين روايات حاصل شد كه خداوند كسي را دوست دارد كه پاك باشد از نجاست دور باشد. و در مقابل كساني كه ناپاك هستند را دوست ندارد. حال شما از اين مطالب چه برداشتي داريد ؟ آيا عمر واقعاً پاكيزه بود، یا واقعاً ناپاك بود. در همين كتاب كنزالعمّال آمده است كه عمر از حمّام رفتن بدش مي آمد. ترجمه: محمدبن سيرين ميگويد ازعمر پرسيدم كه حمام رفتن چگونه است؟ مي گويد ديدم عمر از حمّام رفتن بدش مي آيد.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/27.bmp

 

عمر بايد گفت كه بر خلاف آنچه بود كه خداوند از بشر انتظار دارد. يعني خواسته ي خداوند از يك مسلمان با رفتار عمر ۱۸۰ درجه اختلاف داشت. اصلاً عمر خودش از نجاست خيلي خوشش مي آمد و آرزو داشت كه مدفوع بشر شود اين مطلب نيز در همين كتب اهل سنّت است كه به اين شكل است.

 

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/28.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/29.jpg

 

 

و نيز اين مطلب در حليةالاوليا و در كتاب تاريخ عمربن خطّاب آمده است.

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/30.jpg

http://dl.olel-amr.com/religions/islam/ahl%20sonnat/magalat/bedat%20gozari%20omar%20ebn%20khattab%20dar%20ahkam%20elahi%20va%20sonnat%20payambar%20akram%20s/31.jpg

خوب برادرن عزيز ما از شما مي پرسيم واقعاً فردي كه دوست داشت كه خود تبدل به نجاستي شود كه از ما تحت انسان خارج مي شود لايق خلافت مسلمين را دارد. برادران چشم هايتان را باز كنيد و ببينيد كه در چه منگنه اي گرفتار شده ايد. ما قصد تهمت زدن به كسي را نداريم. عين روايت كتب اهل سنّت را در مي آوريم و به صورت مستند بر روي صفحه مي آوريم. حال چه اينترنت باشد ويا چه رسانه و مطبوعات ديگر، هدف فقط آگاهي دادن است. جنبش ما شيعيان جنبش بيداري بخشي است ولا غير. همه مي خواهيم يكي شويم به يك سمت و سو حركت كنيم خود پيامبر نيز براين مبعوث شده بود. بعثت به اين منظور بود كه مردم را از رذايل به سوي مكارم سوق دهد.(إنما بعثت لأتمّم مكارم الأخلاق-مستدرك الوسايل ج۱۱ص۱۸۷) سخن را كوتاه مي كنيم و در يك جمله كه: نگذاريد مصداق آيه شريفه ي(وَبَدَا لَهُم مِّنَ اللَّهِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَحْتَسِبُونَ) شويم .

و السّلام عليكم و رحمة الله و بركاته

پایگاه اطلاع رسانی اولی الامر

 

 

 

 

 




ارسال نظر




*


نویسنده دیدگاه : حسنا تاريخ ارسال : ۶ , خرداد , ۱۳۹۵



باسلام واحترام.آیا این استنباط که درنتیجه این عادات زشت بدعت بعدی را پی ریخته اند.درست است؟ منظورم این است که وقتی به فرمایش امام صادق علیه السلام این اعراب جلف برپاشنه پای خودادرارمیکردند. آنقدرآلوده بودند که ناچاربرای نماز دروضو بجای مسح پارامیشستند.لطفاتوضیح دهید
باتشکر


نویسنده دیدگاه : منتظر قائم آل محمد تاريخ ارسال : ۷ , تیر , ۱۳۹۵



با سلام و تشکر از آنچه که مورد الطافتان بوده و از دیدگاه و نظری که نسبت به این مقاله ی ما داشته اید.
عرض شود که استدلال شما متین ٰاما آنچه که بین شیعه و سنی در این مورد اختلاف برانگیز است نوع برداشتی که ار آیه ی ۶سوره ی مبارکه ی ماعده دارند میباشد.آنچه که در مورد پا و سر در این آیه آمده است مربوط به مسح کردن است.
در برخی از دیدگاه هایی که برای اهل سنت وارد است آن ها معتقد به این هستند که شستن اولی تر از مسح کردن است یعنی آن ها بدین گونه فکر میکنند که از روی عقل شستن نظافت است و کسی که خود را میشوید بهتر از کسی است که مسح کرده در مقابل پروردگار می ایستد اما این تفکر نیز غلط است.
اما این استدلالی که شما داشته اید شاید به گونه ای درست باشد چرا که آن ها بر باور تمیزی این عمل را مرتکب میشدند ولی در باور شیعه شستن اشتباه بوده و موجب بطلان وضو میشود.
انشاالله
با تشکر. گروه تحقیقاتی اولی الامر.